Видавництво "Педагогічна думка" подало на конкурс підручник для 5 класу«Вступ до історії»(пропедевтичний курс). Автори - Мороз П.В. та Мороз І.В..
Підручник створено відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та чинної (оновленої) навчальної програми з історії для загальноосвітніх навчальних закладів.
Переглянути фрагмент електронної версії підручника
Переглянути презентацію підручника
Зміст підручника побудований на українознавчих засадах і дає змогу учням скласти чітке уявлення про історію України з найдавніших часів і до сьогодення.
Зміст і методичний апарат підручника:
- спрямовані на формування предметної й розвиток ключових компетентностей;
- забезпечують очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів відповідно до навчальної програми;
- чітко структуровані й спрямовані не лише на передавання учням певної інформації, а й на навчання його самостійно користуватися книжкою.
У підручнику містяться завдання для практичних і творчих робіт, передбачені навчальною програмою. Для полегшення орієнтування учнів у підручникупередбачено предметний та іменний покажчики.
У змісті підручника реалізовано наскрізні змістові лінії: «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність».
Підручник є зручним та доступним для використання як учнями, так і учителем.
Структура кожного параграфа підручника забезпечує розв’язання завдань конкретного уроку та орієнтована на активну діяльність учня й передбачає:
- основний (інформаційний) авторський текст, у якому розкриваються основні ідеї й поняття теми;
- додатковий текст, який містить історичні документи, пояснювальні тексти;
- візуальний ряд, включаючи поліграфічний дизайн;
- методичний складник для опрацювання учнями й учителем кожної теми та розділу загалом.
Ілюстративному матеріалу відведено вагому роль у реалізації провідних функцій підручника.
В підручнику реалізовані такі елементи дослідницького навчання:
- проблемний характер матеріалу;
- розвиток навичок формулювання припущень, гіпотез;
- виробленнянавичок роботи з різноманітними джерелами інформації;
- розвиток навичок аналізу навчального матеріалу, першоджерел, історичних пам'яток;
- сприяння розвитку в учнів здатності займати дослідницьку позицію.
Підручник передбачає, що в ході практичних занять та робіт учні виконують пізнавальні й дослідницькі завдання. Основна мета таких завдань - формування предметної компетентності, дослідницького типу мислення, практичних умінь і навичок здобуття суб’єктивно нових знань з історії. Їх виконання передбачає використання учнями різноманітних джерел інформації - текстових, візуальних, довідкових матеріалів, запитань і завдань, Інтернет-ресурсів, фондів музеїв, місцевих історичних пам’яток тощо.
Коментарi